Rozwój osobisty

Jakiego języka należy używać do nauczania w szkole podstawowej?

By 13 marca 2020 No Comments

Szkolnictwo podstawowe lub podstawowe jest uważane przez wielu nauczycieli za najbardziej wpływowy i najważniejszy poziom edukacji. Określa sukces lub porażkę każdego dziecka, które wspina się po drabinie akademickiej. Ponieważ jest to podstawa dla dziecka, nie można upośledzać procesów nauczania i uczenia się na tym poziomie edukacji. Musi raczej być tak dopracowany, aby studenci mogli być dobrze wyposażeni w silną podstawową wiedzę, aby móc kontynuować inne formy szkolnictwa wyższego w późniejszym życiu. Wykorzystanie języka obcego jako środka nauczania zostało skrytykowane jako przeszkoda w udanym rozpowszechnianiu procesów nauczania i uczenia się oraz w celu zminimalizowania oczekiwanych efektów uczenia się dla tych delikatnych uczniów. Na przykład wielu teoretyków i badaczy zajmujących się edukacją podniosło ostatnio świadomość ogromnego potencjału procesów nauczania i uczenia się w edukacji za pomocą języka narodowego.

Dzieci w szkołach podstawowych znajdują się we wczesnych latach życia. Pierwsza lekcja udzielona im przez nieformalne instytucje, takie jak stowarzyszenia domowe i religijne, jest prowadzona w lokalnych językach. W ten sposób dziecko jest bardziej zaznajomione z tym językowym medium nauczania. Ta indukcja jest ważna, ponieważ pogłębia wrażliwość dziecka na wszelkie udzielane mu instrukcje. Ci słabi uczniowie słyszeli i używali tej formy języka od początku i na wczesnych etapach życia. W rezultacie są lepiej przygotowani do zrozumienia abstrakcyjnych pojęć na każdym kierunku studiów niż w jakimkolwiek nowym, obcym i / lub nieznanym języku.

To prawda, że ​​niektóre języki, takie jak angielski i francuski, są językami międzynarodowymi i zostały przyjęte jako języki urzędowe w niektórych krajach. Dlatego uczniowie powinni się z nimi zapoznać. Ponieważ jednak jest to język dodatkowy, uczniowie muszą się go uczyć w ramach przedmiotów do nauczania w szkołach podstawowych. Jednak użycie go jako podstawowego trybu językowego do nauczania wszystkich innych przedmiotów w szkołach niższego poziomu będzie dużym wyzwaniem. Badania przeprowadzone przez UNESCO wykazały, że bariera dla języków wtórnych lub obcych naprawdę zaciera zrozumienie uczniów i jest główną przyczyną źle oczekiwanych efektów uczenia się wśród uczniów szkół podstawowych na całym świecie.

Wiele krajów zidentyfikowało tę poważną przeszkodę w kształceniu uczniów szkół podstawowych na całym świecie i już uchwaliło przepisy dotyczące używania języka narodowego jako medium językowego do nauczania na niższych poziomach edukacji. Przykładami krajów, które z powodzeniem wdrożyły stosowanie języków lokalnych w nauczaniu, są Chiny, Gwatemala, Burkina Faso, Filipiny, Kamerun, Etiopia, Indie i wiele innych. Kraje te odniosły wielkie sukcesy, ogromne usprawnienia i zwiększyły oczekiwane efekty uczenia się uczniów w szkołach podstawowych. Dlatego będzie to mądry kurs, który nie będzie w żadnym wypadku nie na miejscu, jeśli inne kraje będą naśladować swoje doskonałe przykłady. Pomogłoby to wrażliwym uczniom rozwinąć silną tęsknotę za nauczaniem i uczeniem się w edukacji. Co ważniejsze, pomaga to osiągnąć oczekiwane efekty uczenia się, jednocześnie tworząc idealną podstawę dla szkolnictwa wyższego dla tych delikatnych uczniów szkół podstawowych, którzy są właścicielami przyszłości.