Reklama

Skorzystaj z dobrego i terminowego sprawozdania finansowego

By 13 marca 2020 No Comments
seo" data-max-rows="2">

Chociaż dokładne i aktualne raporty finansowe oferują wiele korzyści, zidentyfikowaliśmy niektóre kluczowe korzyści ze sprawozdań finansowych.
1. Poznaj status finansowy swojej firmy
Pełny status finansowy firmy można przedstawić w wysokiej jakości umowie. Trzy główne rachunki to bilans, rachunek zysków i strat oraz rachunek przepływów pieniężnych. Bilans odzwierciedla kapitał własny właściciela po odjęciu zobowiązań od aktywów. Rachunek zysków i strat, zwany także rachunkiem zysków i strat, pokazuje zysk z wyniku w określonym okresie. Rachunek przepływów pieniężnych jest cennym narzędziem do wykazania, czy jest wystarczająca ilość gotówki na sfinansowanie działalności. Przepływy pieniężne można prognozować na kilka miesięcy. Rachunek zysków i strat pokazuje, jak restauracja i hotel zachowują się przez określony czas (tj. Tydzień, miesiąc lub rok). Uwzględniane są wszystkie koszty restauracji i hotelu, od przedpłaconych do przyszłych opłaconych kosztów. Ogólnie rzecz biorąc, rachunek zysków i strat informuje operatora, czy firma osiąga zysk. Stamtąd operator może wprowadzać zmiany w polityce i wdrażać strategie, które pomogą restauracji osiągnąć cele. Czy należy wdrażać nowe programy sprzedaży? Czy koszt jedzenia jest zgodny z cenami menu? Czy restauracja spełnia swój budżet? Czy właściciele mogą przekazywać partnerom? Oto niektóre z kluczowych pytań, na które należy odpowiedzieć. Podstawowa formuła rachunku zysków i strat to:
Obrót - koszt sprzedanych towarów - koszty = zysk / strata
Rachunek zysków i strat jest najpopularniejszym sprawozdaniem finansowym wszystkich zaangażowanych stron, ponieważ pokazuje rodzaj restauracji i sukces hotelu. Roczne sprawozdania finansowe restauracji i hoteli należy podzielić na następujące kategorie:
• Obrót / obrót przestrzenny
• Wynagrodzenia
• Premia pracownicza
• Kontrolowane
• obłożenie
• Ogólne i administracyjne
Amortyzacja
• odsetki
• Inne dochody

Jeśli sprzedaż i koszty zostaną podzielone na pewne kategorie, operator może łatwo porównać i przeanalizować swoją restaurację i hotel przy użyciu standardowych w branży wartości procentowych. Terminowa sprawozdawczość finansowa pomaga kontrolować koszty sprzedawanych towarów, takie jak koszt napojów i artykułów spożywczych
Stan zdrowia restauracji i hotelu można analizować w dowolnym momencie (tj. Dzisiaj, w zeszłym miesiącu lub jutro) za pomocą bilansu. Bilans umożliwia operatorom prognozowanie krótko- i długoterminowych przepływów pieniężnych. Równie ważne jak sprawdzenie bilansu, niewiele restauracji stara się go przygotować. Sprawdzając dokładność bilansu, operator może zapewnić dokładność rachunku zysków i strat. Wszystkie aktywa, pasywa i kapitał własny restauracji są wykazane w bilansie. Wzór na bilans:
Aktywa = zobowiązania + kapitał własny
W najprostszym sensie aktywa są tym, co firma posiada, takie jak wyposażenie, zapasy lub gotówka. Zobowiązania to długi spółki, takie jak faktury od dostawców, pożyczki, skrypty dłużne i leasing. Nawet kupon podarunkowy jest obowiązkowy, ponieważ restauracja jest później winna komuś posiłek. Kapitał własny jest własnością firmy.
Ważne jest, aby aktywa i zobowiązania były prawidłowo klasyfikowane w bilansie. Aby uzyskać wyraźniejszy obraz działalności, operator powinien podzielić saldo na podkategorie. Podział wyjaśniono w następujący sposób:
• Aktywa obrotowe: aktywa o okresie krótszym niż rok (tj. Środki pieniężne, roszczenia z tytułu kart kredytowych, zapasy i wydatki opłacone z góry).
• Środki trwałe: aktywa o żywotności przekraczającej jeden rok, które można bezpośrednio przypisać do generowania dochodu (tj. Ulepszenia sprzętu, komputerów, mebli i dzierżawy).
• Inne aktywa: aktywa o żywotności przekraczającej jeden rok, które nie są bezpośrednio zaangażowane w generowanie dochodu (tj. Depozyty zabezpieczające, marki i dzieła sztuki).
Zobowiązania wymagają podobnej klasyfikacji i mają następującą strukturę:
• Zobowiązania krótkoterminowe: zobowiązania, które stają się wymagalne w ciągu jednego roku (tj. Zobowiązania, rezerwy, pożyczki krótkoterminowe, a nawet bony prezentowe).
• Dług długoterminowy: Dług trwający dłużej niż rok (tj. Obligacje lub leasing długoterminowy).
Z bilansu jest tyle informacji. Na przykład restauracja i hotelarze o wysokim zadłużeniu mogą mieć duże problemy z przepływami pieniężnymi. Określając bieżące zadłużenie wynikające z zadłużenia długoterminowego w bilansie, można określić krótko- i długoterminowe potrzeby gotówkowe, a także potencjalny sukces biznesowy. Restauratorzy i hotelarze, którzy są mocno zadłużeni podczas otwierania, mogą zastrzelić się w stopę. Restauracja może księgować wysokie zyski na rachunku zysków i strat, ale restauracja może nie mieć pieniędzy, ponieważ spłaca zaległe długi (wykazane w bilansie).
Większość restauracji i hoteli powstaje jako spółki osobowe lub spółki z podrozdziału S. Musisz wyjaśnić wszystkie wydatki i dochody biznesowe wszystkim partnerom.
2. Wzory sprzedaży
Sprawozdanie finansowe pokazuje, ile właściciel restauracji i hotelarz zarabia każdego roku na sprzedaży. Sprzedaż może się zmieniać, ale planiści finansowi powinni być w stanie zidentyfikować model sprzedaży na przestrzeni lat. Na przykład właściciel restauracji i hotelarze mogą zaobserwować wzrost sprzedaży po wydaniu nowego produktu. Sprzedaż może spaść po około roku na rynku. Jest to zaleta, ponieważ pokazuje potencjał i wzorce sprzedaży, dzięki czemu menedżerowie mogą spodziewać się spadku sprzedaży.
3. Raporty finansowe pomagają stworzyć budżet i podejmować decyzje finansowe
Terminowa sprawozdawczość finansowa pomaga tworzyć budżet i łatwo podejmować decyzje finansowe dotyczące rozwoju firmy.
4. Lepsze zarządzanie finansami
Terminowa sprawozdawczość finansowa pomaga badać i korygować słabości systemów finansowych. Dzięki ulepszonemu zarządzaniu finansami możesz skupić się na bieżących problemach finansowych i opracowywać plany na przyszłość.
5. Lepsze zarządzanie zasobami
Ze względu na aktualne sprawozdanie finansowe właściciele restauracji i hotelarze otrzymują dokładną liczbę zasobów, aby mogli optymalnie wykorzystać wszystkie zasoby.
6. OCENA WYDAJNOŚCI
Ten rodzaj rachunkowości umożliwia właścicielom firm ocenę wyników pracowników na podstawie wyników finansowych firmy.