Podróże

Super Saturna

By 13 marca 2020 No Comments

„Saturna” pochodzi od hiszpańskiego żaglowca Saturnina, który był pod dowództwem Jose Maria Narvaeza podczas eksploracji wybrzeża północno-zachodniego Pacyfiku w 1791 roku. Wyspa została po raz pierwszy zasiedlona pod koniec XIX wieku. Pierwszymi i największymi właścicielami ziemskimi byli Warburton Pike i niektórzy bracia Payne.

Średni klimat i wysokiej jakości zakwaterowanie na wyspie Saturna sprawiają, że jest to idealne miejsce na cały rok podróży. Saturna graniczy z Cieśniną Georgia na wschodzie i Cieśniną Haro na południu. Jest to wiejskie miejsce z bogatą przyrodą i piękną przyrodą. Oferuje malownicze szlaki turystyczne, spektakularne widoki i łatwo dostępne plaże. Wypożycz kajak i zwiedzaj wybrzeże lub kupuj lokalne rękodzieło w lokalnych galeriach. Wygoda wyspy obejmuje dwa ogólne sklepy, pub z widokiem na morze, piekarnię, kawiarnię i znakomitą restaurację. Winnica Saturna oferuje wycieczki z przewodnikiem, bistro i degustacje win.

Nasza przygoda rozpoczęła się godzinną przejażdżką promem z Swartz Bay do Lyall Harbour. Przyjechaliśmy późnym popołudniem, odbyliśmy krótką wycieczkę po Winter Cover Marine Park (jedno z najpiękniejszych miejsc na Saturnie i miejsce Lamb BBQ 1 lipca) i pojechaliśmy do naszego zakwaterowania w East Point Resort.

Zaledwie kilka kroków od Parku Regionalnego East Point mieliśmy kabinę z widokiem na morze i spektakularny widok na całą wschodnią stronę wyspy Saturna. Widok był snem. Zameldowaliśmy się i udaliśmy się do Saturna Lodge na obiad. Kierownik, Ingrid Gaines, był tam, aby nas powitać i naprawdę podobała nam się nasza trzydaniowa kolacja. Przegrzebki były boskie, a na danie główne cieszyliśmy się świeżym halibutem i stekiem z polędwicy. Szef kuchni Kevin Davidson wspaniale przedstawił kolacje. Chociaż nie potrzebowaliśmy deseru, naprawdę podobały nam się dzieła Kevina.

Wróciliśmy w pełni nasyceni, aby dobrze się wyspać w East Point Resort nad brzegiem wody. Kiedy przyjechaliśmy, właściciele i kierownicy ośrodka mieli już płonący ogień w kominku na zewnątrz. Przez kilka godzin dzieliliśmy się winem i dobrym towarzystwem przed przejściem na emeryturę. Dobre jedzenie, dobre towarzystwo i komfortowe zakwaterowanie - nasza podróż miała dobry początek!

Ośrodek East Point składa się z niewielkiej liczby domków z kuchniami i znajduje się na działce nad morzem na południowo-wschodnim krańcu Saturny. Jest to idealne miejsce na dłuższy pobyt i jest zorientowany na rodzinę z piaszczystą plażą. Ciche, wygodne i widoki, które trwają wiecznie najlepiej opisują ten ośrodek. Z East Point można zobaczyć wiele wysp San Juan i większość wybrzeża kontynentu od Vancouver na południu do stanu Waszyngton. Pod kurortem jest łatwo dostępna plaża. Obok znajduje się latarnia morska i park regionalny. Domki znajdują się naprzeciwko wyspy Tumbo, części Parku Narodowego Gulf Islands.

Następnego dnia rano zaczęliśmy śniadanie w Lyall Harbour Bed and Breakfast z naszymi touroperatorami Lenem i Donną Digance. Mają piękny pensjonat z widokiem na port Lyall i góry North Vancouver. Jest to spektakularny dom z dobrze zorganizowanymi usługami typu B&B. Len i Donna są wyjątkowo gościnnymi gospodarzami, a Len jest profesjonalnym kucharzem. Śniadanie było rewelacyjne, w tym Benedykt z West Coast Eggs, z ciepłymi bułeczkami, sałatką ze świeżych owoców, sokiem, kawą i herbatą i nie tylko. To było cudowne.